Felanmälan

 

Tänk på att du själv får betala de flesta arbeten som görs i din lägenhet.

Mer detaljer om vad som är bostadsrättshavarens respektive bostadsrättsföreningens underhållsansvar

finns i stadgarna. Om du vill vara helt säker på vad som gäller bör du dock fråga styrelsen.

 

Om boende beställer arbete direkt hos utförare, ansvarar ni också för betalningen.

 

 

Fastighetsskötsel mm

 

Fastighets- och trädgårdsskötsel:

Upplands Boservice, dygnet runt 018-18 74 01 www.boservice.se

 

Tvättstugor:

Uppvit 018-15 24 20

 

Lokalvård:

Ekeby städ 018-525 400 alt. info@ekebystad.se

 

 

Felaktig namnskylt (entré, postbox och tidningshållare) åtgärdas av styrelsen.

 

Telefon 018-32 20 40

E-post: info@brfblackhornet.se

 

Trygg Hansa bostadsrättstilläggsförsäkring

 

Vid skada (Uppge försäkringsnr 25-1157541) ring 0771-111 500

 

Här kan du läsa vad försäkringen täcker.

 

 

Kabel-TV (ComHem)

 

Om du misstänker att det är fel på tv-sändningarna kan du kontakta Com Hem. Kolla gärna först med en granne så att det inte är din tv som det är fel på.

 

Telefon: 0771 - 55 00 00

E-post: kundservice@comhem.com

Hemsida:www.comhem.se

 

 

Fönster samt balkong- och altandörrar

 

Under den 5-åriga garantitiden (t o m 2018) kommer entreprenören att ansvara för service och underhåll i form av t ex smörjning av spanjoletter och dyligt. Ni får inte själva börja skruva på mekanismen eftersom vi då äventyrar garantiåtagandet.

Ev felanmälningar ska anmälas till Brf kontoret och gå genom styrelen.

 

 

Snöröjning

 

Lidnersgatan samt Viktor Rydbergsgatan ner till vändplanerna är kommunens mark, vilket

betyder att de är ansvariga för bl a snöröjning utefter dessa gator.

 

Felanmälan/frågor:

Telefon: 018-727 40 45

E-post: fel.gatapark@uppsala.se

Brf Bläckhornet, Lidnersgatan 26, 754 42 Uppsala, Tel: 018-32 20 40 E-post: info@brfblackhornet.se © BRF Bläckhornet 2010 | Besök:

uppdaterad 2017-11-30