Felanmälan


Tänk på att du själv får betala de flesta arbeten som görs i din lägenhet.

Mer detaljer om vad som är bostadsrättshavarens respektive bostadsrättsföreningens underhållsansvar

finns i stadgarna. Om du vill vara helt säker på vad som gäller bör du dock fråga styrelsen.


Om boende beställer arbete direkt hos utförare, ansvarar ni också för betalningen.



Fastighetsskötsel mm


Fastighets- och trädgårdsskötsel:

Upplands Boservice, dygnet runt 018-18 74 01 www.boservice.se


Tvättstugor:

Uppvit 018-15 24 20


Lokalvård:

Ekeby städ 018-525 400 alt. info@ekebystad.se



Felaktig namnskylt (entré, postbox och tidningshållare) åtgärdas av styrelsen.


Telefon 018-32 20 40

E-post: info@brfblackhornet.se




Internet


Telenor

Telefon: 020-222 222


Routern är personlig och den ska skickas tillbaka vid flytt, om flytt sker inom föreningen tas den med.

Den boende som kvitterat ut routern är betalningsskyldig.


Info ang retursedlar!

 

Telenor har gjort en förändring från vår tidigare överenskommelse, så de kommer nu att skicka ut retursedlar till alla som har en Telenor router, med automatik, utskicken påbörjas vecka 37 och fram till november när vårt avtal löper ut.

Detta innebär att boende inte behöver ringa och begära retursedel!


Kabel-TV (Tele2)


Om du misstänker att det är fel på tv-sändningarna kan du kontakta Tele2. Kolla gärna först med en granne så att det inte är din tv som det är fel på.


Telefon: 90222

Hemsida:www.tele2.se



Tvättstugebokning (Aptus)


För bokning på nätet finns länk på hemsidan (Tvättstugebokning under Service).

Inloggning är lgh nr (3 siffrigt) lösenord 123456 som ska bytas till personligt lösenord vid första inloggningen.

Vid lägenhetsförsäljning nollställs lösenordet av låsfirma.



Fönster samt balkong- och altandörrar 


Ni får inte själva börja skruva på mekanismen eftersom vi då äventyrar garantiåtagandet. 

Ev felanmälningar ska anmälas till Brf kontoret.



Gata


Lidnersgatan samt Viktor Rydbergsgatan ner till vändplanerna är kommunens mark, vilket

betyder att de är ansvariga för bl a snöröjning, belysning och parkering mm utefter dessa gator.


Felanmälan/frågor:

Telefon: 018-727 40 45

E-post: fel.gatapark@uppsala.se



Brandvarnare


Boende är ansvarig för att det finns funktionsduglig brandvarnare i lägenheten.

Föreningen har gjort en engångsinvestering 2016 med brandvarnare som är monterade och leverantören meddelar;

Brandvarnarna behöver rengöras på regelbunden basis; dammsug/renblås brandvarnaren var sjätte månad (springorna på sidorna), då dammet annars kan misstolkas som rök av brandvarnaren.

 

Vill man temporärt tysta brandvarnaren tryck/håll in testknappen. Ni kan även deaktivera brandvarnaren genom att montera ned den. Viktigt att tänka på då är låskilen som sitter i sidoväggen ska tryckas in samtidigt som brandvarnaren vrids motsols.

 

Länk till produktens manual

 




Uppdaterad 2021-09-09