Felanmälan


Tänk på att du själv får betala de flesta arbeten som görs i din lägenhet.

Mer detaljer om vad som är bostadsrättshavarens respektive bostadsrättsföreningens underhållsansvar

finns i stadgarna. Om du vill vara helt säker på vad som gäller bör du dock fråga styrelsen.


Om boende beställer arbete direkt hos utförare, ansvarar ni också för betalningen.



Fastighetsskötsel mm


Fr o m 2022-02-01 byter Upplands Boservice namn till HSB, och kommer då svara i telefonen 

HSB Boservice.


Fastighets- och trädgårdsskötsel:

Upplands Boservice, dygnet runt 018-18 74 01

hsb.se/uppsala


Tvättstugor:

Uppvit 018-15 24 20


Lokalvård:

Ekeby städ 018-525 400 alt. info@ekebystad.se



Felaktig namnskylt (entré, postbox och tidningshållare) åtgärdas av styrelsen.


Telefon 018-32 20 40

E-post: info@brfblackhornet.se



Hur fungerar värme och termostater?


Kort information från termostatinstallatören



Internet


Halebop/Telia

chatt support www.halebop.se/support

kontakta-oss@halebop.se


Netgear (router) tel 0770-93 00 33 mellan kl. 09-17.
Boende behöver uppge att de har bredband från Halebop och serienumret på routern.


In- och utflytt

1) Den som flyttar ut behöver ringa Netgears support och avregistrera sig.

2) Den som flyttar in ska göra en fabriksåterställning genom att hålla knappen RESET intryckt i 10 sek, för det krävs ett gem eller liknande.

3) Därefter kan den inflyttade ladda ner appen och registrera sig för att komma i gång med routern.

Installationsguide


Routern tillhör föreningen och ska finnas i kvar i lägenheten vid flytt.



Kabel-TV (Tele2)


Om du misstänker att det är fel på tv-sändningarna kan du kontakta Tele2. Kolla gärna först med en granne så att det inte är din tv som det är fel på.


Telefon: 90222

Hemsida:www.tele2.se



Tvättstugebokning (Aptus)


För bokning på nätet finns länk på hemsidan (Tvättstugebokning under Service).

Inloggning är lgh nr (3 siffrigt) lösenord 123456 som ska bytas till personligt lösenord vid första inloggningen.

Vid lägenhetsförsäljning nollställs lösenordet av låsfirma.



Fönster samt balkong- och altandörrar 


Ni får inte själva börja skruva på mekanismen eftersom vi då äventyrar garantiåtagandet. 

Ev felanmälningar ska anmälas till Brf kontoret.



Gata


Lidnersgatan samt Viktor Rydbergsgatan ner till vändplanerna är kommunens mark, vilket

betyder att de är ansvariga för bl a snöröjning, belysning och parkering mm utefter dessa gator.


Felanmälan/frågor:

Telefon: 018-727 00 00

www.uppsala.se

https://www.uppsala.se/bygga-och-bo/felanmalan/



Brandvarnare


Boende är ansvarig för att det finns funktionsduglig brandvarnare i lägenheten.

Föreningen har gjort en engångsinvestering 2016 med brandvarnare som är monterade och leverantören meddelar;

Brandvarnarna behöver rengöras på regelbunden basis; dammsug/renblås brandvarnaren var sjätte månad (springorna på sidorna), då dammet annars kan misstolkas som rök av brandvarnaren.

 

Vill man temporärt tysta brandvarnaren tryck/håll in testknappen. Ni kan även deaktivera brandvarnaren genom att montera ned den. Viktigt att tänka på då är låskilen som sitter i sidoväggen ska tryckas in samtidigt som brandvarnaren vrids motsols.

 

Länk till produktens manual

 




Uppdaterad 2022-02-14